Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opgradering af hastighed...

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opgradering af hastighed...

Har netop talt med Fullrate idag, og det blev aftalt at min linie ville blive opgraderet til en 80/20 (fra en 50/10), jeg får så en mail med min hastighedsopgradering nu er gennemført, og jeg har en 50/10.... Suk.

Jeg troede faktisk lige, at det samme var sket for mig, så jeg skulle lige til at skrive en klage. Hvis nogle af jer støder på dette igen, så husk lige at prøve forskellige hastighedstest. Jeg prøvede først www.dslreports.com/speedtest og den viste faktisk, at mit net var gået fra 50 til 30. Så prøvede jeg dog https://www.samlino.dk/bredbaand/hastighedstest og www.speedtest.net/, og selvom de ikke viste det, som jeg troede, at jeg havde, kunne jeg stadig se, at min hastighed var blevet forbedret. Så husk altid at tjekke lidt forskellige tests - måske det er det. Ellers har Google vidst nogle ret smarte router ting, som kan hjælpe..

Comment

Hej Brille78 & 1444215

Jeg vil altid foreslå at I bruger de hastighedstest der er lavet af Ookla - www.speedtest.net/.
      Det er også denne hastighedstest som erhvervsstyrelsen foreslår man bruger.

I skal også huske på, at en hastighedstest ikke måler den aktuelle hastighed på din internet forbindelse - men måler den hastighed der er til rådighed på din enhed.
      Det betyder, at alt fra din opkobling til internet forbrug ikke vil kunne måles.

For at få det mest præcise resultat skal I gøres følgende inden I tager en hastighedstest:
      Tilslut Jer med kabel til routeren.
      Frakobl alle andre enheder
      Sluk alle baggrund programmer der trækker internet.

Bruger I et LAN kabel i god kvalitet, på mindre end 10 meter & uden skader, kan I forvente at lave en hastighedsmåling på ca. 90% af den aktuelle hastighed.

M.v.h. Simon M.
      Erhvervs Support Konsulent

Comment

Tak for det Simon! Hvordan kan man så sikre sig, at man får en god hastighed (eller den man betaler for) uden at tilkoble sig med kabel til sin router?

Comment

Hej 1444215

Jeg vil kraftigt foreslå du ringer til os på telefon 32154500 hvis du er privat el. på telefon 70709000 hvis der er erhverv.
          Vi kan over telefonen skabe et overblik over din situation, og give dig de bedste råd derfra til at få en bedre trådløs forbindelse.

M.v.h. Simon M.
          Erhvervs Support Konsulent

Comment

Working...
          X
          Cooper Webdesign